Betongtårta

I stället för att ställa fram en flagga på födelsedagarna så har jag gjort en liten tårta i betong. Fin att dekorera bordet med när det är kalas. Mycket enkelt och mycket söt om du frågar mig ;-)

Så här gjorde jag: Använd en skål i hårplast som är platt i botten. Smörj in den med olja så lossar den lättare. Skaka formen försiktigt så att alla luftbubblor kommer upp till ytan (som ni ser på min tårta så lyckades jag inte så bra, ska göra om det vid tillfälle) Klipp en lång remsa med tyll och forma till den som du önskar. Limma fast hjärtat och tyllen på tårtan. Ett liten betongros hade varit lika fin som hjärtat på toppen. Någon som vet vart man kan köpa iskuber som är som en ros?? Detta blir mitt 3:e bidrag till Panduro tävlingen.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad sött!



: )



Jag vet bara att det finns rosformar för muffins i silikon, men de är så klart i ett större format...



KRAM

2010-06-15 @ 21:51:21
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: alexandra

supersöt!!

2010-06-15 @ 21:58:46
Postat av: jenny ~ mammanochkidzenpunktse

Sååå söt den är! Superfin!



KRaaaaaaaaaaaaaaam!

2010-06-16 @ 14:08:08
URL: http://www.mammanochkidzen.se
Postat av: mostermia

Hej!

Jag har köpt rosformar i olika storlekar på Åhlens som jag gjutit i. Härlig tårta!

Välkommen in till mig. Mia

2010-06-16 @ 23:31:17
URL: http://mostermiasfyndigheter.blogg.se/
Lämna gärna en hälsning!
Kramar Erica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0