Hemma i Lisa Congdons kök

Jag blir mer och mer sugen på färg i inredningen. Inredningsbilder med många olika kulörer och retroprylar tilltalar mig väldigt just nu och med lite inslag av modern design. Stilrent och avskalat är snyggt att se på men det passar inte riktigt i mitt hem. Det måste vara livligt och hemtrevligt också! Hellre en personlig och unik inredningsdetalj än en jättedyr designerlampa (fast vad är det som säger att man inte kan ha båda ;-)

Här kommer några bilder från Lisa Congdons kök i San Franciso. Lisa är konstnär och illustratör och hennes verk har visats i många städer, däribland New York, Los Angeles, Seattle, San Francisco och Portland. Köket har en vit bas med många fina och färgrika detaljer! Tavelväggen är ett härligt blickfång. Har tidgare skrivit om just tavelväggar och nu blir jag ännu mer sugen på en egen här hemma faktiskt. Men det får vänta till köket är färdigrenoverat!








Foton: designspongeonline.com


Kommentarer
Postat av: Josefine- At home

Vilket härligt och färgglatt kök! Jag gillar speciellt väggen med tallrikarna, det har jag tidigare själv funderat på att göra här hemma men sambon var inte riktigt med på idéen:)



//Josefine- At home

2009-11-16 @ 10:28:44
URL: http://josefineathome.blogspot.com
Postat av: Sofia

Tycker också det är härligt med mycket färg och prylar, men tror att jag skulle lessna ganska fort om jag skulle bo i det..

Håller med föregående "talare" att det var en kul idé med tallrikar på väggen. Riktigt fint!

2009-11-16 @ 23:07:24
URL: http://landinskan.blogg.se/
Lämna gärna en hälsning!
Kramar Erica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0