DIY - pompom

Provade att göra pom poms av 10 st servetter och det funkade ju utmärkt! Ju fler servetter du väljer desto fylligare blir bollen. Den turkos/vita är gjorda av 10 st lager och den vita är gjord på 20 st lager. Jag tror att 12 st blir perfekt per pom pom! Har lagt ut bilder på instagram men jag tänkte även förklara lite snabbt hur jag gjorde.
 
1. Jag valde servetter som var i tre tunna lager. Dela på dessa så du får tunna fina ark. Färgade för sig och vita för sig.
2. Vik ihop dem som ett dragspel och knyt ett snöre på mitten. Så det blir som en "fluga". Tänk på att lämna en bit snöre så du har något att hänga i.
3. Klipp ändarna på flugan i en mjuk båge.
 
4. Nu böjar det trixiga...Dra upp ett lager i taget mot mitten. Det är viktigt att första arket kommer så nära som möjligt annars så blir den inte rund. När du har kommit till hälften så vänder du och gör likadant åt andra hållet. Häng upp den om det går så att du inte plattar till den första sidan.
 
5. Snygga till när den hänger på plats!
 
6. KLART!
 
Fotat med mobilen på kvällen så det är lite sämre kvalité.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Lämna gärna en hälsning!
Kramar Erica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0