Damejeanne

Stora fina glasflaskor är väldigt dekorativt både på uteplatsen och inne i hemmet. Min svärmor hade en stor fin damejeanne på vinden. De användes för flera år sedan till att göra vin i men nu stod den mest och samlade damm i ett mörkt hörn. Så den passade jag på att låna såklart!
 
 
Bilder från google och #damejeanne på instagram.

 

Nu står den på altanen men när utesäsongen är så har den en given plats i vardagsrummet! Ska se om jag kan hitta en mindre modell också. De finns att köpa dyrt i inredningsbutiker men om man söker på blocket så kan man göra en bra affär. Där ligger de på en 100-lapp.

 

Min altan fotat med mobilen.
 
 
 

Kommentarer
Lämna gärna en hälsning!
Kramar Erica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0