Knyta skorna bricka

Min dotter är 7 år men hon har aldrig haft några skor med snören i. Nu förtiden så är de flesta skorna med kardborre eller så är det "fejk" snören och dragkedja på sidan.
 
Tycker det är på tiden att hon lär sig knyta ett par skor riktiga snören! Ett hett tips till er som är i samma situation som jag. Gör ett par skor efter barnens fot och trä i skosnören (se bilden). Sedan är det bara att knyta på! Låt barnet vara med och när ni fixar till skobrickan. Roligt och pedagogiskt pyssel!
 
Bild: familjesirkus.no

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för tipset. Och: för påminnelsen om att det inte är dumt alls att de lär sig :).

2012-09-03 @ 21:26:18
Postat av: Maja

haha SÅ smart. Min dotter är lite för ung än men så fort hon fått lite bättre styr på fingerfärdigheten så ska jag göra en sådan här bräda åt henne! :D

//M

2012-09-11 @ 22:11:10
URL: http://perfectionmakesmeyawn.com
Lämna gärna en hälsning!
Kramar Erica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0