Recept såpbubblor

Denna sommaren så har Kevins stora hobby varit att blåsa såpbubblor! Problemet är att han alltid råkar hälla ut all såpa och så blir han jätteledsen när det är slut. Givetvis så har jag försökt att blanda till nytt men det blir aldrig så bra som den man köper färdig. Googlade lite på nätet och hittade till 2 recept, hemligheten är florsocker!! Det blev mycket bättre när jag blandade i lite socker. Imorgon så åker jag till apoteket för att köpa glycerol! Här kommer recepten:

vanliga bubblor
  • 1 dl diskmedel (Yes)
  • 1½ - 2 dl vatten
  • ½ tsk florsocker eller strösocker

Vispa ihop försiktigt så att lösningen inte löddrar.



sega bubblor

  • ½ dl diskmedel (Yes)
  • ¼ - ½ dl glycerol (köps på apotek)
  • 2 - 5 dl vatten
  • (1 tsk florsocker eller strösocker)

Vispa ihop försiktigt så att lösningen inte löddrar. Så här får du jättefina bubblor som är stora, hållbara och vackra. Med mindre vatten får du segare bubblor.



Dessutom kan jag tipsa om en bra och mycket fin såpbubbleflaska. Det är en väldigt söt glass och en stor och bra "blåsare" i. Kommer från lagerhaus. Bilden är låndad från lagerhaus.



Kommentarer
Postat av: Natalie - It's all about attitude

Vilken härlig blogg du har! :)

Och den var intressant att läsa!



ta hand om dig. kram!

2010-08-05 @ 01:02:32
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: FrökenMela

Hej. Är här inne ibland och tittar.. trevlig blogg du har. På mitt jobb (en förskola) så blandar vi till en del sirap med två delar diskmedel och tre delar vatten när vi ska ha såpbubblefest. Berätta gärna hur det gått med dina bubbelrecept.

2010-08-15 @ 21:47:10
Lämna gärna en hälsning!
Kramar Erica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0