Att gjuta i betong

I helgen har jag gjort små betongfigurer. Min sambo Roger har fixat lite i garaget och då blev det lite betong över till mig. Jag fick rota fram något bra att gjuta i, det fick bli några sand- och isformar. Hade jag vetat att det skulle vara så lätt och bli så bra så hade jag absolut inhandlat alla möjliga varianter. Både kul att ge bort och att dekorera i blomkrukan. Ett tips för er som blir lite sugna och är amatörer som jag på detta, häll inte i förmycket betong i formen så att det rinner över. Det är ganska svårt att få loss figurerna då när det har stelant + att kanterna inte blir så fina. Men skulle det bli så ändå så är det bra att slipa med en fil så släpper det överflödiga lätt. Vill du ha lite mer tips och inspirerande bilder, kika in hos Ellas Inspiration. Hon har gjort massor med fina betongsaker.







                                                   

Kommentarer
Lämna gärna en hälsning!
Kramar Erica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0